Eevi Sjöholm
Vahva
29,90 €
Katso lisätietoja toimituksesta ja maksutavoista ↓
Järisyttävä ja ennennäkemätön tarina kroonistuneesta anoreksiasta. Vahva on Eevi Sjöholmin raaka ja sensuroimaton vuoropuhelu sairauden ja terveyden välillä.
Eevi sairastuu anoreksiaan 15-vuotiaana, ja siitä alkaa yli kymmenen vuoden taistelu kroonistuneen mielisairauden kanssa, joka muokkaa kehoa ja mieltä uskomattoman monin tavoin. Hän tallentaa kokemuksensa päiväkirjoihin, joihin palaa myöhemmin toipumisen alettua. Näin syntyy vangitseva ja rehellinen kuvaus siitä, miltä sairaus sisältä tuntuu.
Vaikuttava teos avaa ennennäkemättömällä tarkkuudella anoreksian ajattelumekanismeja, oirekuvastoa ja hoitoa, ja peilaa niitä nyky-yhteiskunnan arvoihin. Se on enemmän kuin vertaistukea: se on hätkähdyttävä kuva laihdutuskulttuurin, suorituspaineiden ja täydellisyydentavoittelun riivaamasta ajastamme, jossa anoreksia leviää räjähdysmäisesti.
Vahva on kirjoitettu sairastavat ja heidän läheisensä huomioiden, eikä se sisällä painolukemia tai ruokamääriä. Sen sijaan se tavoittaa vaikuttavin kielikuvin ahdistuneen mielen kokemusmaailman. Inhimillinen selviytymistarina, johon jokaisen laihdutuskulttuurin keskellä elävän tulisi tarttua.
Tuoteosasto
Elämäkerrat & muistelmatTietoIsbn | Painettu kirja: 9789523934702, E-kirja: 9789523934726, Äänikirja: 9789523934719 |
Sivumäärä | 300 |
Julkaisuaika | 1 / 2025 |
Äänikirjan lukija | Fanni Noroila |
Eevi Sjäholm kuvaa rohkean omakohtaisesti anorektikon tunnemaailmaa, jota hallitsee sisäänpäin käännetty viha.
En kuuntele valheitasi Donald – Eevi Sjöholm nimesi anoreksiansa Trumpin mukaan ja se muutti suhteen sairauteen
Syömishäiriö varjosti Eevin, 29, koko nuoruutta – hänen mielestään sairaudesta puhuttaessa unohtuu usein kaikkein tärkein asia.






Mimmi Merisaari (varmistettu kirjoittaja) –
Syvästi koskettava, ajatuksia herättävä ja muokkaava kirja.
Tarkoitettu aivan kaikille.
Kerran aloitettua ei voi laskea käsistään ❤️
Karita (varmistettu kirjoittaja) –
Vaikuttava ja taitavasti kirjoitettu kirja, joka kaikkien tulisi lukea. Kirjailija kuvaa todella rohkeasti kaunistelematta sairauden vaikutuksia omaan elämäänsä ja ottaa hienosti myös kantaa yhteiskunnallisiin ongelmiin. Suosittelen ihan jokaiselle!
Sini –
Koskettava kirja!