Heikki  Luostarinen

Kiinan median suuri harppaus

24.90 € sis alv

OVH: 29  €

Tilattavissa

ISBN: 978-952-264-818-1

Kirjoittaja: Heikki Luostarinen

Julkaisuajankohta: 8 / 2017

Sivumäärä: 350

OVH: 29  €

Lataa painokelpoinen kansikuva

(Tuote)Osastot: ,
Avainsanat tuotteelle , , , , , , ,

Kiina on noussut maailman toiseksi suurimmaksi taloudeksi, mutta jotain siltä puuttuu: Kiinalla ei ole omaa Hollywoodia eikä BBC:tä. Maa onkin investoinut miljardeja oman ulkomaanmediansa kehittämiseen, ja seuraavana kohdealueena on Eurooppa. Kiinan median suuri harppaus  kertoo Kiinan median marssista maailmalle. Panostus viestintään on osa niin sanottua pehmeän vallan ulkopolitiikkaa, mutta myös yritys tehdä kulttuuriteollisuudesta Kiinan talouden uusi tukijalka. Kiinan suuret internet-yritykset, Alibaba, Baidu, Tencent ja Wanda, laajenevat nopeasti myös globaalin mediatoiminnan alueelle. Kirja avaa kiinalaista tapaa ymmärtää media ja tehdä journalismia. Se tarkastelee kansainvälisen viestinnän trendejä, vertaa Kiinan toimintaa erityisesti Venäjään ja kysyy, onko Kiinan kasvavalla mediavallalla vaikutusta sananvapauteen. Yhtenä esimerkkinä on Suomi, joka on Kiinan ulkomaanradion CRI:n Euroopan toiminnan keskus.

Heikki Luostarinen on tiedotusopin professori Tampereen yliopistossa. Hän on kirjoittanut useita kirjoja kansainvälisen viestinnän kysymyksistä, erityisesti propagandasta ja kriisien uutisoinnista.

luostarinen-heikki

Heikki Luostarinen on tiedotusopin professori Tampereen yliopistossa.
Hän on kirjoittanut useita kirjoja kansainvälisen viestinnän
kysymyksistä, erityisesti propagandasta ja kriisien uutisoinnista.

Jaa tämä:

Ei löytynyt tälle tuotteelle.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Kirjoita ensimmäinen tuotearvio tuotteelle “Kiinan median suuri harppaus”

Todista että olet ihminen allaolevassa kentässä. *