Ale!

Jylhämö Kimmo & Welp Klaus (toim.) 

Louserit vuittuun – ja muita Voiman vastamainoksia

29.00  15.00 

Oivaltava ja räävitön vastamainoskirja tekee jäynää kaikkialle tunkevalle mainostulvalle ja avaa silmät visuaalisen markkinoinnin logiikalle. Virkistävä mielen saastumisen vastalääke!

ISBN: 9789522640970

Kirjoittaja: Jylhämö Kimmo & Welp Klaus (toim.) 

Julkaisuajankohta: 10 / 2011

Sivumäärä: 150

Lataa painokelpoinen kansikuva

Osastot: ,
Avainsanat tuotteelle , , , , , , ,
Jaa tämä:

Oivaltava ja räävitön vastamainoskirja tekee jäynää kaikkialle tunkevalle mainostulvalle ja avaa silmät visuaalisen markkinoinnin logiikalle. Virkistävä mielen saastumisen vastalääke!

Vastamainos on visuaalisen kulttuurin judoa, jossa mainos mätkäytetään kanveesiin mainoshyökkäyksen omaa liike-energiaa apuna käyttäen, sitä vähän muokkaamalla.

Mainokset tunkevat kaikkialle: kaupunkitila, lehdet ja Internet ovat brändien ja logojen temmellyskenttää. Halusimme tai emme, mainokset vaikuttavat meihin. Ilman kriittistä medialukutaitoa olemme mainosten armoilla. Miten puolustautua jatkuvalta mainostulvalta?

Mainosten logiikka paljastuu katsomalla mainosparodioita, jotka jäljittelevät mainosten toimintatapaa, mutta purkavat mainonnan pyhän kolminaisuuden: kuvan, logon ja tekstin välisen yhteyden.

Tähän kutkuttavaan opukseen on koottu Voima-lehdessä vuodesta 1999 ilmestyneitä vastamainoksia. Etusija on kuvilla, jotka tarjoavat jokaiselle nyky-yhteiskuntamme visuaalissa ympäristössä kasvaneelle ehtymättömiä oivalluksia ja löytämisen riemua. Kuvien lomassa valotetaan kunkin vastamainoksen historiaa ja annetaan eväitä omaehtoiseen mainosanalyysiin – tai omien mainosparodioiden tekemiseen.

Kirja soveltuu kaikille, jotka altistuvat mainoksille: meille tavallisille kuluttajille, mutta myös koululaisille ja opettajille. Se käy niin syysiltojen ratoksi kuin kuin medialukutaidon oppaaksi.

“Lousereista” on otettu jo kolme painosta. Se on ollut yksi Innon suosituimmista kirjoista ja riemastuttanut hulvattomilla mutta silti ajattelemaan herättävillä vastamainoksillaan tuhansia lukijoita.

Louserit vuittuun mediassa:

Voiman vastamainokset synnyttivät väittelyn taiteen torjunnasta, YLE 15.11.2011
Ykkösen aamu-tv
Strada
Vastamainonta paljastaa kulutuskulttuurin kääntöpuolen. Ilta-Sanomat/STT 20.11.2011
Julkinen sana

Ajantasa

Kimmo Jylhämö on Voima-lehden päätoimittaja. Jylhämö toimitti Hanna Kuuselan kanssa teoksen Politiikkaa, idiootti!, joka käsitteli  tiedon poliittisuutta Slavoj Žižekin ajattelun innoittamana. Jylhämö teki Klaus Welpin kanssa vastamainoskirjan Louserit vuittuun, joka tutki parodian avulla mainonnan ja journalismin suhdetta. Me=media jatkaa tätä vuoropuhelujen sarjaa nyt journalismin teorian ja käytännön välillä. Lue lisää..

No post found

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Kirjoita ensimmäinen arvio tuotteelle “Louserit vuittuun – ja muita Voiman vastamainoksia”

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ei löytynyt tälle tuotteelle.