Yhteistoiminnallisessa oppimisessa työskennellään pienryhmissä. Opettaja innostaa ja ohjaa, ja oppiessa syntyy sosiaalisia taitoja, oppimisen iloa ja positiivista yhteisöllisyyden tunnetta.
Yhdessä oppiminen on ajankohtainen, 2020-luvulle päivitetty teos yhteistoiminnallisuudesta, sen perusteista ja menetelmistä. Vuoden 2016 opetussuunnitelman myötä peruskouluille ja lukioille tarjoutuu mahdollisuus uudistua.
Kirjan voi lukea itsenäisesti tai sitä voi käyttää yhteistoiminnallisen oppimisen tapaan. Kirja soveltuu opettajille ja opetuksesta päättäville kaikilla hallinnon ja politiikan tasoilla.

KT Peter Johnson on työskennellyt opetustoimen eri tehtävissä yli 30 vuotta: luokanopettajana, rehtorina ja vuodesta 2008 alkaen sivistysjohtajana. Koulutuksen tutkimuslaitoksen TeLL-tutkimusryhmän työhön hän osallistui vuosina 2003-2006. Vuonna 2006 tarkastetun väitöskirjan aiheena oli yhtenäisen perusopetuksen kehittäminen. Yhteistoiminnallisesta oppimisesta hänellä on kokemusta opettajana sekä peruskoululaisten että aikuisopiskelijoiden kanssa. Yhteistoiminnallisen johtamisen menetelmiä hän on soveltanut rehtorin ja sivistysjohtajan tehtävissä. Johnson on myötävaikuttanut uusien opettajien ryhmämentoroinnin kehittämiseen paikallisesti ja kansallisesti. Vuonna 2015 Peter Johnson sai Kuntaliiton ja Opsian myöntämän Sivistyksen suunta -palkinnon tunnustuksena merkittävästä ja laaja-alaisesta toiminnasta kunnallisten sivistyspalvelujen kehittämiseksi. https://www.linkedin.com/in/peter-johnson-35471934 Lue lisää..

Asko Leppilampi on KM, PkO, yrittäjä ja työyhteisövalmentaja. Hän on tuonut 25 vuoden ajan yhteistoiminnallisuuden filosofiaa ja toimintatapoja Suomeen rehtorina, kouluttajana, valmentajana ja tietokirjailijana. Lue lisää..

Martti Hellström on KT, opetusneuvos, luokanopettaja ja rehtori, jonka vuosina 1989–2014 johtama Espoon Auroran koulu tunnetaan innovatiivisena, pedagogisesti vahvasti yhteisöllisenä kouluna. Lue lisää..
Artikkeleita ei löytynyt.
Artikkeleita ei löytynyt.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.